Budowa cylindra do skutera

Inżynierowie ciągle opracowują nowe typy silników spalinowych, jednak zasada ich działania pozostaje ciągle ta sama. Podzespoły danego silnika pomimo tego, że mogą być ułożone inaczej i inaczej wyglądać, to i tak spełniają taką samą funkcję jak w silniku innego typu. Żaden silnik nie może pracować bez tłoków, korbowodu, cylindra, głowicy i wielu innych elementów wchodzących w skład silnika spalinowego. Wielkość cylindrów jest odpowiedzialna za pojemność skokową danego silnika, a co za tym idzie za jego moc.

Jak wygląda cylinder w skuterze?

cylindry do skuterówWiększość skuterów posiada stosunkowo małą pojemność, dlatego wyposażone są w silniki jednocylindrowe. Cylindry do skuterów dzielą się zasadniczo na dwa typy, a mianowicie cylindry do silników chłodzonych cieczą i silników chłodzonych powietrze. Rożnica między tymi dwoma typami cylindrów jest taka, że pierwszy z nich posiada kanały do chłodzenia, który przepływa woda lub płyn chłodzący, a drugi z nich zamiast kanałów ma specjalne żeberka, aby odprowadzać lepiej ciepło. Cylinder zazwyczaj montowany jest na czterech szpilkach do bloku silnika, dzięki temu jest on zawsze dobrze wypozycjonowuany względem gardzieli silnika. Obok jednej ze szpilek znajduje się kanał olejowy, którym prowadzony jest olej silnikowy potrzebny do smarowania. Zewnętrza obudowa silnika wykonana jest ze stopu aluminium. Użyty do produkcji stop aluminium charakteryzuje się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, a także na wysoką temperaturę. Jest to praktycznie niemożliwe, aby obudowana cylindra pękła, nawet po kilku latach intensywnej eksploatacji cylindra. Wewnątrz cylindra znajduje się coś w rodzaju tulei w której pracuje tłok. Jest ona delikatnie większa od średnicy tłoka. Wykonana jest z aluminium z domieszką niklu, dzięki temu jest jeszcze bardziej odporna na wysoką temperaturę.

Cylindrów możemy szukać na aukcjach internetowych, w stacjonarnych i internetowych sklepach motoryzacyjnych. Cena za jeden cylinder uwarunkowana jest wieloma czynnikami, między innymi tym do jakiego modelu skutera ma to być cylinder. Średnia cena za jedną sztukę to około sto pięćdziesiąt złotych. Za tę kwotę możemy kupić profesjonalnie wykonany cylinder, który będzie odpowiadał wszystkim parametrom. Do zestawu otrzymamy także uszczelki potrzebne do montażu.