Przedsiębiorcy dosyć często zastanawiają się co zrobić, aby w subtelny sposób przyciągnąć klientów do firmy, ale jednocześnie bezpośrednio do nich trafić. Idealnym pomysłem są gadżety reklamowe z logotypem firmy. Produkty z logotypem są skuteczną formą reklamową, która trafia do potencjalnych odbiorców produktów lub usług.
Kalendarz z logotypem jako forma reklamy
Wśród gadżetów reklamowych czy też produktów z logotypem są kalendarze z logo. Nadruk pełni funkcję wizerunkową oraz informacyjną. Kalendarze na nowy rok można rozdać zarówno pracownikom wewnątrz firmy jak i obecnym oraz potencjalnym klientom. Wśród kalendarzy wyróżnia się ścienne,, książkowe oraz biurkowe. Każdy może mieć nadrukowany logotyp i każdy przyda się klientowi. Wśród kalendarzy ściennych najbardziej popularnym typem jest kalendarz trójdzielny, który jest jednocześnie elementem dekoracyjnym. Można go powiesić z domu lub biurze bezpośrednio na ścianie. Oprócz logo na kalendarzu ściennym można zamieścić także informacje odnośnie firmy czy produktów. Kalendarz ścienny jest o tyle wartościowy, że dociera do większej ilości odbiorców – wisi w szkołach, biurach, instytucjach itp. Kalendarz książkowy to inaczej zwany terminarz. Nie zajmuje on zbyt dużo miejsca w teczce czy na biurku. Są nieodzownym elementem niemalże każdej pracy. Dzięki temu są uniwersalne i każdemu przydatne. Książkowe kalendarze z logo oprócz samego logotypu zawierają także różnego rodzaju grafiki jak mapy czy sentencje. Z kolei kalendarze biurkowe to kalendarze stojące lub leżące. Są zawsze na wierzchu, dzięki czemu każdy je widzi i ma kontakt z logotypem. Jak widać wybór jest wielki, ale to na który kalendarz zdecyduje się dana firma jest kwestią indywidualną. Jego format zależy od tego jakie informacje chcemy przekazać klientom oraz co chcemy osiągnąć poprzez nadruk logo na kalendarzu. W niektórych branżach popularne są także kalendarze kieszonkowe w postaci dwustronnej karty. Niemniej jednak od tej formy już się odchodzi, ponieważ technologia zapewniła nam bezpośredni dostęp do kalendarza bez konieczności noszenia go w portfelu.
Formy nadruku logotypu na gadżetach są bardzo różne. Jedną z najpopularniejszych jest tłoczenie na gorąco, czyli tak zwany hot stamping. Cieszy się on bardzo dużą popularnością. Zabieg ten daje bardzo ciekawe efekty i dzięki niemu gadżety reklamowe zyskują ciekawy wizualnie efekt.